Ma mut in Spania!

10 Dec

valencia1

Hello, hello!

Nu e gluma, chiar ma mut! Nu de tot, ci doar pentru aproape 6 luni. Dar sa va spun intreaga poveste…

Anul trecut, cam pe vremea asta, doar visam si speram (sa trec de examenul la matematica) sa pot aplica la una din bursele Erasmus oferite de univerisitatea la care sunt studenta. Primul tren l-am pierdut, adica posibilitatea de a ma inscrie si a-mi trimite aplicatia cand eram studenta la SNSPA. Pe al doilea, am zis hotarat, ca nu-l mai pierd.

De bursele Erasmus stiam de multa vreme, prieteni de-ai mei au obtinut si profitat de astfel de oportunitati. Pentru ca da, sunt oportunitati. Sa mergi intr-o tara straina, sa studiez in alta limba (sau in engleza, daca esti norocos), sa intalnesti oameni noi, culturi noi, obiceiuri si chiar legi noi, e o oportunitate. Si o provocare, in acelasi timp.

Imi amintesc ca eram in anul II la Comunicare si atunci cand domnul profesor Bortun, cel ce ne preda semiotica, a facut prezenta si i-am spus ca una din colege este plecata cu Erasmus in Barcelona, s-a uitat foarte serios la noi si ne-a intrebam „Voi ce mai cautati aici? De ce nu sunteti si voi plecati?”, m-am intrebat si eu, in sinea mea, ce mai caut aici si de ce nu sunt in Spania, pentru ca imi doream atat de mult, inca de cand eram in Targu Mures.

Motive as fi putut gasi – si atunci si acum, uitandu-ma in urma – insa nu asta conta. Important era sa imi reiau visul abandonat, oarecum, pe drum, si sa fac ceva pentru a-l implini, daca inca mai reprezenta ceva ce imi doream. Si m-am pus pe treaba..

M-am inscris la o a doua facultate – Economia Turismului Intern si International/Universitate Romano-Americana – in primul rand pentru ca imi doream sa studiez acest domeniu, dupa ce am constatat ca imi place (aveam deja 1 sezon si jumatate de munca ca ghid turistic) si, in al doilea rand, pentru ca Universitatea ofera multe burse de studii (si nu numai). Iar alegerea a fost una inspirata..

Va spuneam mai sus ca acum un an speram sa fiu eligibila pentru o bursa Erasmus in Valencia/Spania si incercam sa adun cat mai multe „dovezi” ca da, trebuie sa ma aleaga pe mine: certificat de competente lingvistice D.E.L.E. pentru limba spaniola, experienta in campul muncii, in spaniola, activitati extrascolare, note bune la examene, motivatie cat mai mare si, evident, o dorinta foarte aprinsa in a studia acolo.

In martie am avut concursul – o proba scrisa si un interviu – si am fost aleasa. Tot procesul s-a incheiat la inceputul lunii noiembrie, cand am primit scrisoarea de acceptare de la universitatea valenciana si dupa ce mi-am ales materiile pe care vreau sa le studiez si orarul pe care il voi avea.

Mai lipseste sa imi cumpar biletul de avion si sa-mi fac bagajele si pot sa plec!

Pana la sfarsitul lunii iunie, astept oaspeti in Valencia! Promit sa fiu gazda buna!

ah… si inca ceva trebuie sa va mai spun; in cadrul programului european Erasmus, studentii care studiaza pentru un semenstru sau un an universitar la o universitate dintr-o alta tara decat cea de rezidenta, primesc lunar bani care sa le acopere o buna parte a chetuielilor. Tot ce trebuie sa faca studenti – evident! – este sa isi respecte atributiile, adica sa invete, sa se prezinte la cursuri/seminarii si sa acumuleze creditele necesare promovarii semestrului.

8 răspunsuri to “Ma mut in Spania!”

  1. Muresan Horatiu 10/12/2012 la 1:37 pm #

    Daca astepti oaspeti eu cu Cris ne abonam :D! daca ne primesti noi o sa venim apropape sigur :)!!!

    • fatadelaradio 10/12/2012 la 1:39 pm #

      Sigur ca va primesc! Mai ales pe voi, dragilor! Eu o sa fiu acolo din 25 ianuarie pana la sfarsitul lunii iunie/inceputul lunii iulie.

      • Muresan Horatiu 10/12/2012 la 1:41 pm #

        ouuu deci e bineee sper sa gasim bilete ieftine de avion si sigur venim 😀 mai ales ca avem unde sta :P!!!

  2. singurafelina.blogspot.com 10/12/2012 la 7:29 pm #

    O vorba veche spune:” schimbi locul, schimbi norocul!” Numai bine, Odorica

  3. alinaceusan 10/12/2012 la 9:05 pm #

    nu esti normala! ce tare 😀 asteptam articoleeee

  4. Andreea 11/12/2012 la 10:45 am #

    Nu as vrea sa te descurajez, dar Erasmus nu este ce pare. Este o diferenta enorma intre a merge cu bursa Erasmus si a fi studenta de dreptul la o astfel de facultate. Desi se presupune ca sunt constienti ca vin studenti de pe alte meleaguri, nu sunt cursuri facute speciale pentru studenti, astfel incat am auzit cazuri in care faceam doar un singur curs pentru ca celelelate erau in limba lor nativa si nu intelegeau nimic, cand se puteau tine in engleza…Iar despre examene si punctele de credit…sun la fel de superficiale in cele mai multe cazuri. Toti care merg cu erasmus spun ca principala ta obligatie este sa te distrezi :))

  5. addicted (@touchofadream) 29/01/2013 la 2:49 pm #

    Hei, si cum e acolo? nu ne spui? 🙂

Lasă un răspuns

