Mandruta de Poganici

7 Apr

Poganici se numeste sarbatoarea la care am participat in duminica Pastelui. Va spun pe scurt ca e cel mai vechi obicei de la Valea Beicii si in ca se pastreaza, luand parte la el cat mai multi tineri, ce trebuie sa alerge (dupa baiatul ce reprezinta Poganiciul) si multi privitori, imbracati in straie populare.

Poganiciul reprezinta primul om ce iese la arat, iar cei ce fug sa-l prinda aduc ofrande noului an agricol. Baiatii alearga doar in lenjerie intima, desculti si au o distanta considerabila, deoarece totul se desfasoara pe dealurile ce urmeaza sa fie arate. Daca e prins, e aruncat in apa, daca reuseste sa scape, da de veste tuturor, intrand in biserica si tragand clopotele.

In acest an, a fost prins 🙂

Dupa cum am spus mai sus, am fost prezenta si eu la sarbatorirea Poganiciului, si nu oricum. Imbracata in costum popular si cu baditza al meu frumos, tot in costum popular.

E minunat sa stai cateva zile in liniste, departe de agitatie, de poluare, cu telefoanele inchise, fara internet… departe de aglomeratie si sa te bucuri de soare, de persoana iubita de langa tine si sa simti cum timpul parca si-a incetinit goana de toate zilele si se bucura si el de incantarea ta. E o senzatie rara, insa atat de minunata.

Iti multumesc, iubitu!
Piticu` te iubeste! 🙂

3 răspunsuri to “Mandruta de Poganici”

  1. andreeea 07/04/2010 la 12:48 pm #

    intr-un cuvant:felicitari!toti avem nevoie de asemenea momente…

  2. susanne 07/04/2010 la 1:09 pm #

    Superb 🙂 as fi vrut sa fiu si eu acolo…

    cred ca ai fost cea mai frumoasa mandruta de pe valea aia 🙂
    ce sa mai zic de al tau baditza 🙂

    zambesti in concurenta cu soarele 🙂

  3. jeorjet 08/04/2010 la 9:10 pm #

    Dupa cum am mai spus, sunt tare mandra de voi! :*:*:*

Lasă un răspuns

